dinsdag 12 mei 2009

Bibliotheek 2.0



Slotbijeenkomst op woensdag 27 mei, daar wil ik heel graag bij aanwezig zijn. Ik heb al toestemming gevraagd aan mijn baas ?? Ik zou heel graag van mijn medecursisten vernemen, hoe zij dit leerpad ervaren hebben. Mijn ervaringen met al deze web 2.0 toepassingen, zijn heel positief. Sommige dingen vind ik heel leerrijk, interessant, soms leek het gemakkelijk, maar af en toe moest ik op kleine dingen lang zoeken. Al bij al vind ik deze cursus de moeite waard. Ik kijk uit naar wat we in de toekomst met deze toepassingen kunnen gaan doen in de bib van Beringen. Daarbij zullen we op voorhand goed moeten overwegen, welke toepassingen rendabel zijn voor onze bib. Ook een goede planning, wie wat gaat doen, vind ik nodig om dingen goed in te passen in het beperkte tijdschema dat ons toebedeeld is. Iets opstarten is soms makkelijk, maar men moet er ook in blijven investeren, om vooruit te komen.
Manier waarop de cursus opgevat is, een leerpad, waar we konden stappen op het moment dat we zelf wilden, (eigen tempo) dat vind ik fijn. Vooral het kunnen terugkoppelen naar anderen, om te zien of je zelf wel goed bezig bent, is ook essentieel. En natuurlijk de feedback en ondersteunende, sturende mails van de coach. Ik kijk uit naar de uitwisseling van cursus-ervaringen. Nu we eenmaal geproefd hebben van al deze interessante dingen, nu zal er altijd de zin blijven om meer te weten te komen, en zijn we zeker niet meer te stoppen.

1 opmerking: